Menu
blogheader

Dear families,

 

Our buzzing little bees in Pre-N tapped into their creative side this week as they made a rocking paper snail in their art lesson. This activity helped our little bees practice their fine motor skills as they made their cute curly snails.

 

“Teacher… teacher… I made a triangle roof with two square windows and a rectangular door for my house…” said our little bees in Nursery as they used shapes to create their individual masterpieces. It was a buzz watching them name some of the shapes they drew, a circle for the sun and other shapes to represent animals and trees. By using shapes to represent objects in this activity, our little bees will be able to learn and remember the shapes better.

 

Across the hive our little bees learned the importance of keeping clean and healthy by learning to wash their hands during their PSHE (Personal, Social, Health and Emotional) lesson this week.

 

Let’s wash our hands together while singing, “These hands, clean hands, my hands, clean hands…”

 

Our curious bees in K2 continued on their topic of plants as they tried to grow seeds this week. Buzzing to grow and germinate the seedlings, our little bees used green beans which were the easiest to germinate; observed how the seedlings grew and recorded it down in their activity books. They were buzzing to see the gradual changes in the seeds as they opened up and started producing leaves.

 

It was a fun filled week of learning at the hive indeed and for our little bees who continued learning at home. That’s all for the week, take care and stay safe.

Keluarga yang dihormati,

 

Anak-anak lebah dari Pra-N telah menunjukkan kreativiti mereka pada minggu ini dengan membuat siput kertas yang boleh bergoyang pada masa pelajaran seni. Aktiviti ini dapat membantu anak-anak lebah berlatih kemahiran motor halus ketika membuat siput comel.

 

“Cikgu… Cikgu… Saya membuat bumbung segi tiga dengan dua tingkap segi emapt sama dan satu pintu bersegi empat tepat untuk rumah saya…” kata anak lebah dari Nurseri dimana mereka menggunakan bentuk-bentuk untuk mencipta hasil karya tersendiri. Ia sungguh menyeronokkan melihat mereka menamakan beberapa bentuk yang dilukis iaitu bulat untuk matahari dan bentuk-bentuk yang lain mewakili haiwan dan pokok. Dengan menggunakan objek untuk mewakili aktiviti ini, anak-anak lebah akan dapat belajar dan mengingati bentuk-bentuk dengan lebih baik.

 

Di sarang kami juga, anak-anak lebah mempelajari kepentingan penjagaan kebersihan dan kesihatan dengan membasuh tangan untuk pelajaran “PSHE (Personal, Social, Health and Emotion)” pada minggu ini.

 

Mari kita membasuh tangan sambil menyanyi. “These hands, clean hands, my hands clean hands…”

 

Anak-anak lebah K2 yang penuh rasa ingin tahu menyambung topik tumbuh-tumbuhan dimana mereka cuba untuk menanam biji benih pada minggu ini. Teruja melihat biji benih membesar dan bercambah, anak-anak lebah telah menggunakan biji benih yang paling mudah untuk tumbuh, memerhati dan mencatit apa yang berlaku ke atas biji benih dalam buku aktiviti mereka. Mereka sungguh tidak sabar melihat perubahan secara beransur ansur ke atas biji benih apabila mereka tumbuh dan mengeluarkan daun.

 

Ia sungguh menyeronokkan di sarang kami pada minggu ini juga anak-anak lebah yang sedang belajar dari rumah. Itu sahaja untuk minggu ini, jaga diri dan kekal selamat.

亲爱的家长/监护人,

 

本周,预备幼儿班的小蜜蜂在艺术课上发挥了自己的创造力做了一只蜗牛。这项活动帮助我们的小蜜蜂在制作可爱卷曲蜗牛时给运动技能带来了良好的练习。

 

“老师…… 老师…… 我为我的房子做了一个三角形的屋顶,有两个正方形的窗口和一个长方形的门……”这一句来自于幼儿班里的小蜜蜂,他们使用形状来创造自己的杰作。看着他们念出所画的形状名称真是有趣,一个圆圆的太阳和其它代表动物和树木的形状。这活动通过使用形状来代表一样东西,我们的小蜜蜂将能够更好地学习和记住形状。

 

在蜂巢里我们的小蜜蜂在(个人,社会,健康和情感)课程里通过学习洗手来了解保持清洁和健康的重要性。

 

当我们在唱歌时候大家一起来洗洗手,“These hands, clean hands, my hands, clean hands…”

 

本周我们幼二班的蜜蜂会继续以植物为主题,因为他们试图把种子种下。嗡嗡地期待着种子生长与发芽,而小蜜蜂使用了最容易发芽的绿豆。他们观察幼苗的生长方式,并将其记录在作业簿中。他们迫不及待地想看到种子逐渐发生变化从打开到生长叶子。

 

对于我们继续在家学习的小蜜蜂来说,这是一个充满乐趣的星期。这一周就只这些,请要保重并保持安全。

"This is the way I write my ‘a’, write my ‘b’, write my ‘c’.…"
What do leaves look like? Do all leaves look the same? How are they different?