[evc_tabs type=”simple”][evc_tabs_item tab_title=”English”]

Dear families,

 

Can you believe it? We’re at the end of the first term where our little bees in Pre-N focused on developing their motor skills while our Nursery bees improved on their hand writing skills. On the other side of the hive, we saw our curious K1 and K2 bees expanding on their language learning skills in Mandarin and Bahasa Malaysia.

 

‘What is the number children? It’s the number four!” said our little nursery bees as they learned to recognise numbers by rolling a dice. The little bees then mentioned the number on the dice, picked the correct number of counters and placed them next to the correct number. From this activity, children have a better understanding of the concept of numbers and their values.

 

‘Roll, roll roll…!’, buzzed our Nursery bees as they rolled a ball towards the stacked-up plastic cups. They buzzed with excitement as the ball knocked over the cups. This activity helps develop hand-eye coordination, gross motor skills and spatial awareness. At the same time, children learned to count as they counted the number of cups being knocked down and the number of cups still standing.

 

We ended our buzzing week at the hive with art and craft activities based on the theme of Easter with our little bees creating colourful pictures of eggs, bunny envelopes filled with candy, egg baskets, and many more.

 

Wishing everybody a great weekend ahead, stay safe and take care.

[/evc_tabs_item][evc_tabs_item tab_title=”Malay”]

Keluarga yang dihormati,

 

Bolehkah anda mempercayainya? Kami berada di penghujung penggal pertama dimana anak-anak lebah Pra-Nurseri memberi tumpuan untuk mengembangkan kemahiran motor mereka sementara anak-anak lebah Nurseri meningkatkan kemahiran menulis mereka. Selain itu, di seberang sarang kami melihat anak-anak lebah  K1 dan K2 mengembangkan kemahiran belajar bahasa mereka dalam Bahasa Mandarin dan Bahasa Malaysia.

 

‘’Apakah nombor ini anak-anak? Itu adalah nombor empat! ” jawab anak-anak lebah di Nurseri semasa mereka belajar mengenali nombor dengan membaling dadu. Anak-anak lebah kemudian menyebut nombor pada dadu, memilih bilangan kaunter yang betul dan meletakkannya di sebelah nombor yang betul. Dari aktiviti ini, anak-anak lebah dapat memahami konsep nombor dan nilainya dengan lebih baik.

 

“Roll, roll, roll…!”, kata anak-anak lebah Nurseri semasa mereka mengulingkan bola ke arah cawan plastik yang bersusun. Mereka berasa teruja melihat bola menjatuhkan cawan-cawan tersebut. Aktiviti ini membantu mengembangkan koordinasi mata-tangan, kemahiran motor kasar dan kesedaran ruang. Pada masa yang sama, anak-anak lebah belajar mengira jumlah cawan yang diketuk dan jumlah cawan yang masih berdiri.

 

Kami mengakhiri minggu kami yang sibuk di sarang dengan aktiviti seni dan kraf berdasarkan tema “Easter’’ dengan lebah kecil kami mengwujudkan mencipta gambar telur yang berwarna-warni, sampul surat kelinci yang dipenuhi gula-gula, bakul telur dan banyak lagi.

 

Semoga anda berhujung minggu dengan indah dan kekal selamat.

[/evc_tabs_item][evc_tabs_item tab_title=”Chinese”]

亲爱的家长/监护人,

 

你能相信吗?在第一学期结束的时候,我们在预备幼儿班的小蜜蜂专注于发展他们的运动技能,而幼儿班的小蜜蜂们则提高了他们的手写能力。在蜂巢的另一边,我们看到好奇心强的幼一班和幼二班的小蜜蜂们正在扩展他们的华语和马来语的语言学习能力。

 

当我们幼儿班的小蜜蜂通过掷骰子来学习认识数字时,他们说:“小朋友,这是什么数字?是四!”随后,小蜜蜂们说了骰子上的数字和选取了正确的数量,并将其放在正确的数字旁边。从这个活动中,孩子们对数字的概念及其数值有了更深的理解。

 

“滚,滚,滚。。。。。。”当我们幼儿班的小蜜蜂将一个球滚向堆积起来的塑料杯时,他们发出了嗡嗡声。当小球打翻塑料杯时,它们兴奋地发出嗡嗡声。这个活动有助于发展孩子们的手眼协调能力、粗大运动技能和空间意识。同时,孩子们还学会了数数,他们数着被打倒的杯子数量和还屹立的杯子数量。

 

最后,我们以复活节为主题的美术和手工活动结束了在蜂巢热闹的一周,小蜜蜂们创作了五彩缤纷的彩蛋图、装满糖果的小兔子信封、蛋篮等。

 

祝愿大家周末愉快,注意安全和保重身体。

[/evc_tabs_item][/evc_tabs]