[evc_tabs type=”simple”][evc_tabs_item tab_title=”English”]

Dear Parents and Guardians,

 

Our Pre-Nursery bees had a buzzing time learning about animals that live on the farm this week. Singing their hearts out to Old Macdonald Had A Farm, they proudly showed off the animal masks they had made while happily mimicking the sounds of different farm animals.

 

‘What figure comes after the duck?’

That was the question on the minds of our Nursery bees when arranging their toy ducks and elephants in an alternating pattern during their Maths class. Learning patterning helps our little bees predict what comes next as well as instils logical thinking. The little ones also practiced with other toys like frogs and cows as well as colours in their patterning activity.

 

Over on the other side of the hive, our K1 bees used the jolly phonics method to blend the sounds of simple words like rat, pie, and fox. The words were given to the children at random to check on their ability to blend letter sounds to decode words.

 

We hope you have a great weekend with family. Rest well and stay safe.

[/evc_tabs_item][evc_tabs_item tab_title=”Malay”]

Wahai para Ibubapa dan Penjaga,

 

Lebah Pre-Nursery kami mempunyai masa yang sibuk belajar tentang haiwan yang hidup di ladang minggu ini. Menyanyi sepenuh hati lagu “Old Macdonald Had A Farm”, mereka dengan bangganya mempamerkan topeng haiwan yang mereka buat sambil meniru bunyi haiwan ternakan yang berbeza dengan penuh kegembiraan.

 

‘Gambar apakah selepas itik?’

Itulah persoalan yang terlintas di fikiran lebah kecil Nursery kami ketika menyusun itik dan gajah mainan mereka secara bergantian di dalam kelas Matematik mereka. Mempelajari corak membantu lebah kecil kita meramalkan perkara yang akan datang serta meningkatkan kemahiran berfikir secara logikal mereka. Anak-anak kecil juga berlatih dengan mainan lain seperti katak dan lembu serta mengenal warna dalam aktiviti mencorak mereka.

 

Di seberang sarang, lebah K1 kami menggunakan kaedah fonik riang untuk menggabungkan bunyi perkataan mudah seperti ‘rat’, ‘pie’ dan ‘fox’. Kata-kata itu diberikan kepada kanak-kanak secara rawak untuk menilai keupayaan mereka dalam menggabungkan bunyi huruf untuk menyahkod perkataan.

 

Kami harap anda mempunyai hujung minggu yang hebat bersama keluarga. Rehat dengan baik dan kekal selamat.

[/evc_tabs_item][evc_tabs_item tab_title=”Chinese”]

亲爱的父母和监护人,

 

本周,我们幼儿预备班的小蜜蜂忙碌地学习农场动物。他们用心学习唱了王老先生有块地,他们自豪地展示了他们制作的动物面具,同时愉快地模仿了不同农场动物的叫声。

 

“鸭子之后该到什么呢?”

这是我们幼儿班的小蜜蜂在数学课上,他们以交替模式排列玩具鸭和大象时,脑海中所出现的问题。不同的学习模式有助于我们的小蜜蜂预测接下来会发生什么,并灌输逻辑思维。小家伙们还在他们的图案活动中练习了青蛙和牛等其它玩具以及颜色。

 

在蜂巢的另一边,我们幼一班的蜜蜂使用了 jolly phonics 的方法来混合简单单词的发音,例如 rat、pie 和 fox。这些单词也分配给孩子们,以检测他们在混合字母发音单词的能力。

 

我们希望您与家人度过一个愉快的周末。好好休息,保持安全。

[/evc_tabs_item][/evc_tabs]