Menu
blogheader

Dear families,

 

Did you try out some simple self-care tasks with your children over the weekend?

 

As we buzzed through the hive this week, our little bees from Nursery watched Mr Alligator munching numbers for lunch. “Mr Gator likes to munch….  Juicy numbers for his lunch…… Small numbers make his belly sore…. Big numbers make him shout for more”.

 

Learning the concept of more and less, our little bees compared a set of numbers and determined which was greater and understand the words more and less. To help them understand the concept better, our bee keepers had them buzzing with a game of hop scotch where they took turns to hop on lines prepared with numbers.

 

As they hop on the numbers, the bees buzzed out, “more” and “less” according to its value. It was a delight to see our little bees buzz with excitement.

 

In another part of the hive our K1 busy bees continued to learn about the different technologies used in the modern world, both in familiar settings, such as school and the home.

 

They explored and compared the differences between technology from the past and present day such as the mortar and pestle replaced by the blender, washboards to washing machines, brooms to vacuum cleaners etc… The curious bees further developed their communication skills by becoming Newscasters, Presenters and Celebrities during role play via a model television they designed.

 

A wonderful week indeed for our buzzing bees, stay tuned for the next issue. Have a great weekend and stay safe.

Keluarga yang dihormati,

 

Adakah anda mencuba beberapa tugas  penjagaan diri yang mudah dengan anak-anak anda  pada hujung minggu?

 

Semasa kita melalui sarang lebah pada minggu ini, anak-anak lebah dari Nurseri menonton “Mr Alligator munching numbers for lunch”. Mr Gator likes to munch….  Juicy numbers for his lunch…… Small numbers make his belly sore…. Big numbers make him shout for more”.

 

Mempelajari konsep “lebih” dan “kurang”, anak-anak lebah kami membandingkan satu set nombor dan menentukan yang mana satu besar dan memahami perkataan “lebih” dan “kurang”. Untuk mengajar mereka memahami konsep dengan lebih baik, guru-guru menyediakan satu permainan lompat dimana mereka mengambil giliran untuk melompat di atas petak yang bernombor.

 

Ketika mereka melompat di atas nombor, anak-anak lebah akan menjerit “lebih” dan “kurang” mengikut nilainya. Ia adalah satu kegembiraan untuk melihat anak-anak lebah seronok ketika bermain.

 

Di bahagian lain di sarang anak-anak dari K1 pula, bersambung mempelajari tentang perbezaan teknologi yang digunakan pada zaman moden, kedua-duanya dalam tetapan yang biasa seperti sekolah dan rumah.

 

Mereka meneroka dan membandingkan perbezaan antara teknologi dari zaman dahulu dan sekarang seperti lesung digantikan dengan pengisar makanan, papan pencuci digantikan dengan mesin basuh, penyapu ke vakum dan lain-lain lagi.. Perasaan ingin tahu anak-anak lebah kami telah mengembangkan kemahiran komunikasi dengan menjadi pengacara, pembaca berita dan selebriti ketika berlakon melalui model televisyen yang direka sendiri.

 

Ia adalah satu minggu yang indah untuk anak-anak lebah kami, tunggu untuk isu yang akan datang dengan pelbagai aktiviti yang menarik lagi. Semoga anda berhujung minggu dengan hebat dan kekal selamat.

亲爱的家长/监护人,

 

您是否在周末与孩子一起尝试一些简单自我护理的任务呢?

 

当我们要看看蜂巢里有什么嗡嗡作响的时候,我们幼儿班的小蜜蜂正看着鳄鱼先生为午饭咀嚼了一些数字。Mr Gator likes to munch….  Juicy numbers for his lunch…… Small numbers make his belly sore…. Big numbers make him shout for more”.

 

我们的小蜜蜂了解了 “多”和 “少”的概念,在一组数字里做出了比较,找出较大的数字,并理解了多和少这些单词。为了帮助他们更好地理解这个概念,我们的教师让他们跳房子游戏,他们轮流跳到线上已准备好的数字。

 

当他们跳上数字时,小蜜蜂根据它们的价值“多了”或“少了”。很高兴看到我们的小蜜蜂兴奋地嗡嗡作响。

 

在蜂巢的另一处,我们幼一班忙碌的蜜蜂继续学习现代世界里在学校和家中等,熟悉环境里所使用的各种科技。

 

他们探索并比较了过去和现在技术之间的差异,例如用研钵代替了研钵和杵,搓衣板到洗衣机,扫把到吸尘器等等。好奇的蜜蜂通过成为新闻广播员进一步发展了他们的沟通技巧,而且也通过他们设计的电视机进行角色扮演表演者和名人。

 

对于我们嗡嗡作响的蜜蜂来说,确实是个美好的一周,敬请期待下一期。祝大家周末愉快,保持安全。

"When Will My Child Be Able To Write?"
I learned to zip, button, tie...