[evc_tabs type=”simple”][evc_tabs_item tab_title=”English”]

Dear families,

 

Our little bees in Nursery learned the value of numbers through a game this week. They rolled a dice and said aloud the number that appeared to the class, they then arranged the cubes according to the values of the numbers. An activity that not only helped them understand the values of 1 to 5, it also helped stimulate engagement and participation among the buzzing bees.

 

“It is living, It is living…, I know why! I know why! It breathes and grows and changes, It breathes and grows and changes, It’s alive! It’s alive!

 

“It’s non-living, It’s non-living, I know why, I know why!, It stays the same forever, It stays the same forever, It can’t change! It can’t change!

 

Sang our curious bees from K1 to the tune of “Are you Sleeping” along the walkway of the classes. Their exploration of Living and Non-living things started off with a buzz as they learned to classify Living and Non-living things.

 

On the other side of the hive, our BASC children continued their learning through online sessions conducted by their primary school teachers. With the help of our Beekeepers our BASC bees completed the assignments as given by their teachers.

 

Next week our Queen Bees address a question commonly asked by our young and new parents on “Picky eating habits among preschoolers”.

 

Stay safe and take care.

[/evc_tabs_item][evc_tabs_item tab_title=”Malay”]

Keluarga yang dihormati,

 

Anak-anak lebah dari Nurseri telah mempelajari nilai nombor melalui satu permainan pada minggu ini. Mereka membaling dadu dan sebut nombor dengan kuat di dalam kelas, kemudian mereka menyusun kiub-kiub mengikut nilai nombor. Satu aktiviti bukan sahaja membantu mereka memahami nilai 1 hingga 5, ia juga dapat membantu untuk merangsangkan penglibatan sesama anak-anak lebah.

 

“Ia memang hidup, ia memang hidup…, saya tahu kenapa! Saya tahu kenapa! Ia bernafas dan membesar dan bertukar, Ia bernafas dan membesar dan bertukar, ia hidup! Ia hidup!

 

“Ia bukan hidup, ia bukan hidup…, saya tahu kenapa! Saya tahu kenapa! Ia kekal selamanya, ia kekal selamanya, ia tidak boleh berubah! ia tidak boleh berubah!

 

Dinyanyi oleh anak-anak lebah dari K1 dengan mengikut rentak lagu “Are You Sleeping” di sepanjang kelas. Mereka mengeksplorasi tentang Benda Hidup dan Benda Bukan Hidup semasa pelajaran untuk mengklasifikasi Benda Hidup dan Benda Bukan Hidup.

 

Di sisi sarang yang lain pula, kanak-kanak dari “BASC” menyambung pelajaran mereka melalui sesi kelas online yang dijalankan oleh guru-guru sekolah rendah mereka. Dengan adanya bantuan dari Penjaga Lebah, kanak-kanak dari “BASC” dapat menyelesaikan tugasan yang diberi oleh guru-guru mereka.

 

Pada minggu hadapan, Permaisuri Lebah kami akan menangani soalan yang sering ditanya oleh pasangan yang baru sahaja menjadi ibu bapa tentang “Tabiat pemilihan pemakanan di kalangan kanak-kanak pra-sekolah”.

 

Kekal selamat dan jaga diri.

[/evc_tabs_item][evc_tabs_item tab_title=”Chinese”]

亲爱的家长/监护人,

 

本周,我们幼儿班的小蜜蜂们通过游戏学习了数字的价值。他们掷了一个骰子,并大声说出出现在班上的数字,然后他们根据数字的价值来排列立方体。这个活动不仅帮助他们理解了1到5的数值,还激发了小蜜蜂们的参与热情。

 

“它是活的,它是活的,我知道为什么! 我知道为什么! 它在呼吸、成长、变化,它在呼吸、成长、变化,它还活着! 它还活着!

 

它是非生命的,它是非生命的,我知道为什么,我知道为什么!,它永远不变,它永远不变,它不能变!它不能变!

 

沿着班级的走道,在《你睡了吗》的旋律中,我们蜂巢里幼一班好奇心强的小蜜蜂唱了上面那首歌。此外,在学习分类生物和非生物的过程中,他们对生物和非生物的探索开始了热烈的讨论。

 

在蜂巢的另一边,我们课前课后辅导班的孩子们通过小学老师的在线课程继续学习。在我们养蜂人的帮助下,我们前课后辅导班的蜜蜂们完成了老师布置的作业。

 

下周,我们的蜂后将针对我们年轻和新手父母们常问的 “学前儿童挑食的习惯 “这个问题进行解答。

 

请大家注意安全和保重身体。

[/evc_tabs_item][/evc_tabs]