[evc_tabs type=”simple”][evc_tabs_item tab_title=”English”]

Dear Families,

 

While Christmas celebrations are well behind us, another colourful festival is just around the corner. Yes…. it’s Chinese New Year! You will experience the celebratory mood on arrival at our hive as you are welcomed by the colourful decorations.

 

We are pleased to inform you that we will be having our Chinese New Year Assembly cum Party with our busy bees on Wednesday, 30 January, 2019. As always, parents are welcome to bring halal “finger food” to be shared among friends and teachers. This will give the children opportunity to sample/taste the different types of food, which is part of their learning development. The children are already rehearsing for their very own Lion Dance performance.

 

We sang songs, learned about our friends’ names and our body parts. We used pasta to paste on the drawing of ourselves. We will keep you posted of our exciting activities that will be carried out during this theme.

 

Let’s peek to see what has been going on in classrooms as they embark on their respective themes.

 

Our theme helped us realise that every person is unique and special. We also learned that every child’s thoughts and ideas are important and no one person is less important than another. Our “Friendship Flower” says it all. We love our friends.

 

We drew our self-portrait and used paper cutouts of the parts of our face and pasted them accordingly. It was amusing to see some with red, blue and different coloured eyes. We began to use language to describe body parts and learnt about the five senses.

[/evc_tabs_item][evc_tabs_item tab_title=”Malay”]

Kepada semua ahli keluarga,

 

Sedangkan Hari Krismas baru sahaja lepas, satu lagi perayaan yang penuh berwarna-warni sedang menantikan iaitu perayaan Tahun Baru Cina. Anda boleh melihat hiasan berwarna-warni sambil mengalami suasana perayaan menyambut Tahun Baru Cina apabila anda ke sekolah.

 

Kami berasa amat sukacita untuk memaklumkan bahawa tadika kami akan menganjurkan sambutan Tahun Baru Cina pada hari Rabu 30hb Januari 2019. Seperti biasa para ibu bapa diundang membawa hidangan “halal” makanan ringan yang boleh dikongsi bersama rakan-rakan dan para guru. Ini dapat memberi peluang kepada murid-murid untuk merasa pelbagai jenis hidangan serta dapat mewujudkan platform untuk mengembangkan ilmu pengetahuan dalam mengenali makanan-makanan tradisional. Pada hari yang sama, kami juga akan mengadakan “Tarian Singa” (Lion Dance) yang akan dipersembahkan oleh murid-murid kami sendiri.

 

Jom, kita lihat apa yang sedang berlaku dalam bilik darjah dengan permulaan tema di Penggal 1 ini.

 

Kami menyanyikan lagu dan mengenali nama kawan-kawan serta mempelajari bahagian tubuh badan. Kami menggunakan “pasta” untuk aktiviti menampal pada lukisan potret diri. Maklumat lanjut aktiviti-aktiviti lain yang akan diadakan ini dapat dilihat di issue-issue akan datang.

 

Berikutan dengan tema ini, kami dapati semua orang adalah unik dan istimewa dengan cara mereka sendiri. Kami juga dapat mempelajari bahawa, idea dan pemikiran setiap individu adalah berbeza dan patut dihormati. Kami amat sayang akan rakan-rakan kami.

 

Kami melukis potret diri dan menggunakan cebisan kertas bagi menampalkan pada muka. Sungguh lucu melihat sesetengah murid mewarnakan mata dan telinga dengan menggunakan warna merah, biru dan lain-lain. Kami menggunakan Bahasa yang sesuai untuk menggambarkan bahagian badan and mengenali 5 sensori kita.

[/evc_tabs_item][evc_tabs_item tab_title=”Chinese”]

亲 爱 的 家 人 ,

 

当圣诞庆典离我们渐远,另一个五彩缤纷的节庆近在眉睫。 对了,那就是农历新年!本院以引人入胜的布置让你感受 新年的气息。

 

我们很高兴的通知你,在二零一九年一月卅日本院将为孩 子们举办农历新年聚会。欢迎家长们让孩子携带清真小吃 来学校与同学和老师们共享。这可以让孩子在学习中有机 会品尝各式的美食。孩子们正为自己的舞狮表演加紧练习 呢。

 

接下来继续介绍各班级如何着手各自的主题。

 

我们唱歌·认识同学的名字以及学习身体各部位。我们用意 大利面条拼成身体各部位。我们将陆续依据这个主题展示 扣人心弦的活动。

 

我们的主题能够让我们发觉每个人都有自己的独特。在学 习的过程中体会到每个孩子的思想和理念都很重要,没有 任何人是次要的。我们 ” 友谊的花朵 “ 说明一切,我们爱我 们的朋友。

 

我们画自己的肖像,用纸剪贴:出自己脸部各部位。有趣的 看到红眼睛·蓝眼睛和不同颜色的眼睛。我们用语言描述身 体各部位,并学习五个感觉器官。

[/evc_tabs_item][/evc_tabs]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *