[evc_tabs type=”simple”][evc_tabs_item tab_title=”English”]

Dear Families,

 

This week Let’s Take A Sneak Peek into The Pre-N and K2 Classes

 

Hands-on learning is by far the best way for kids to learn their numbers because they can manipulate an object themselves. But you can’t just count out loud to your little bees and expect them to recognize numbers right away. Playing with toys allow them to see, touch, and help them understand what each number means especially when it comes to counting and understanding the value of numbers.

 

Our baby bees have had a great time counting and learning the value of numbers from 1 to 10 using objects and counters. They have begun to visualise the numbers and make connections to their value.

 

Learning something new always encourages curiosity and interest among children. Following the theme, “What Is It Made of?” our buzzing K2 bees learned to classify things based on the materials they are made of.

 

They sorted the items they were given into groups based on the properties of the materials. Skills that were involved during this activity including observing, classifying and communicating.

 

The children were able to develop an understanding that objects and materials have their individual characteristics or properties. They recognised the similarities between the properties of certain objects and materials and were able to group them based on these similarities.

 

The buzzing bees were also taught that different things can be made of the same material and the same can be made of different materials. They ended the lesson with a “Material” song. Let’s sing along, youtube.com/watch?v=WinXpFTempo

 

Looking forward to more news to come your way next week. Till then let’s stay safe and healthy and enjoy your weekend.

[/evc_tabs_item][evc_tabs_item tab_title=”Malay”]

Keluarga yang dihormati,

 

Minggu Ini Mari Kita Menyelinap ke Kelas Pra-N dan K2

 

Pembelajaran amali setakat ini adalah cara terbaik untuk kanak-kanak mempelajari nombor mereka kerana mereka boleh memanipulasi objek mereka sendiri. Tetapi anda tidak boleh hanya mengira dengan nada kuat kepada anak kecil anda dan mengharapkan mereka untuk mengenali nombor-nombor dengan segera. Bermain dengan permainan membolehkan mereka untuk melihat, menyentuh, dan membantu mereka memahami setiap nombor terutamanya untuk mengira dan memahami nilai nombor.

 

Lebah bayi kami telah mengalami masa yang hebat mempelajari nilai nombor dari 1 hingga 10 menggunakan objek dan alat pengiraan. Mereka telah mula menvisual nombor dan membuat sambungan ke nilai nombor mereka.

 

Belajar sesuatu yang baru sentiasa menggalakkan rasa ingin tahu dan minat di kalangan kanak-kanak. Berikutan dengan tema, “What Is It Made of?” anak lebah K2 kami telah dicabar untuk mengklasifikasi benda berdasarkan bahan yang mereka diperbuat.

 

Mereka menyusun benda yang diberikan kepada kumpulan-kumpulan berdasarkan bahan-bahan. Kemahiran yang terlibat dalam aktiviti ini termasuk memerhati, mengklasifikasi dan berkomunikasi.

 

Para anak dapat membangunkan pemahaman bahawa objek dan bahan mempunyai ciri dan sifat individu mereka. Mereka mengenali persamaan antara sifat objek dan bahan tertentu dan mampu untuk mengklasifikasi kepada kumpulan berdasarkan persamaan ini.

 

Lebah yang sibuk juga diajar bahawa benda yang berbeza boleh dibuat daripada bahan yang sama dan benda yang sama juga boleh diperbuat daripada bahan yang berbeza. Mereka menamatkan pelajaran dengan lagu “Material”. Mari kita menyanyi bersama-sama, youtube.com/watch?v=WinXpFTempo

 

Tidak sabar untuk berkongsi lebih banyak berita dengan anda pada minggu depan. Dengan itu, mari kita semua menjaga keselamatan dan kesihatan dan semoga anda menikmati hujung minggu anda ini.

[/evc_tabs_item][evc_tabs_item tab_title=”Chinese”]

亲爱的家长/监护人,

 

本周,一起来看看预备幼儿班幼二班的课程

 

至到今日,手动学习是孩子们学习数字的最好方法,因为他们可以自己操纵物体。但是您也不能对小蜜蜂有太大的指望,并希望它们立即便能识别出数字。玩玩具可以使他们看的见,触摸并帮助他们理解每个数字的含义,尤其是在计算和理解数字的价值。

 

我们的小蜜蜂在这美好的时间里学习了利用物件和计数器材来计算和学习数字一到十。他们已经开始想象到数字并建立与其它有关联。

 

学习新事物总是会激发孩子们的好奇心和兴趣。跟着本期主题“它是由什么制成的?” 我们幼二班的蜜蜂们面临着根据其材料制作对东西进行分类的挑战。

 

他们将根据材料的属性把东西分类成组。活动中都包含了观察,分类和交流。

 

孩子们能够理解物体和材料都具有各自的特征或特性。他们也能认识到某些物体和材料的属性之间的相似性,并能够以这些相似对其进行分组。

 

甚至教导蜜蜂们不同的东西可以用相同的材料制成,而相同的东西可以用不同的材料制成。他们以“材料”歌曲结束了这课程。让我们一起唱,youtube.com/watch?v=WinXpFTempo

 

期待下周有更多的消息出现。最后,让我们保持安全健康度过一个愉快的周末。

[/evc_tabs_item][/evc_tabs]