Dear Families,
It was a fruitful end to the week as we had successful Meet and Greet Session with our wonderful parents. Thank you for sparing your time despite your hectic schedule to meet our teachers and learn more about your little one’s progress.
The Learning Styles…….. Visual, Auditory and Kinesthetics
It is readily observable that different child has different learning styles, some children retain information easily when it is presented to them via a format or method that may work as well with their other classmates. In other words, everyone’s different. As parents, it is important for you to learn together with the teachers the differences in your child’s’ learning styles, so that they can implement best practice strategies into their daily activities. Parents came to realise that some learn best by observing every step (Visual), some by listening (Auditory), while others have to do it to learn it (Kinesthetics). The fact is that individuals need all three modalities to truly commit information to memory. While most are typically stronger in one area than another, the trick is for both parents and teachers to find out the preferred style and work on their strengths. It was definitely an eye-opener for the parents as they realised not to compare their child with another.
Sneak Peek at K2 classes – Blossom & Honeycomb
Our buzzing little bees from K2 classes finished the week with some great activities in Maths. They participated in a range of different activities organised to excite them about learning Maths. The children explored the concept of telling positions using pictures and by role playing. They too learned the symbolic representation in the form of ordinal numbers to tell positions. The little bees discussed in pairs as their teacher probed them with questions, for example… When do you use words such as first, last, before and after? / What other words can you use to tell positions? This approach of peer learning enabled the children to interact, agree to disagree to come up with an answer.
There goes another week in February.
Happy weekend to all……. We hope you had a great week.
Para ibu bapa dan penjaga,
Ia adalah satu pengakhiran yang amat bermakna untuk minggu ini kerana kita telah berjaya memenuhi dan menyambut sesi dengan ibu bapa kami yang disayangi. Terima kasih kerana meluangkan masa untuk bertemu dengan guru kami dan mengetahui lebih lanjut mengenai kemajuan si manja anda walaupun jadual anda padat dan sibuk.
Gaya pembelajaran…….. Visual, Audit dan Kinesthetics
Ia adalah mudah untuk diperhatikan bahawa setiap anak yang berbeza mempunyai gaya pembelajaran yang berbeza. Sesetengah kanak-kanak dapat menyimpan maklumat dengan mudah apabila ia dibentangkan kepada mereka melalui format atau kaedah yang boleh berjalan dengan lancar rakan sekelas mereka yang lain. Dalam erti kata lain, semua orang berbeza. Sebagai ibu bapa, ia adalah penting bagi anda untuk belajar bersama-sama dengan guru perbezaan gaya pembelajaran anak anda, supaya mereka dapat melaksanakan strategi amalan terbaik ke dalam aktiviti harian mereka. Ibu bapa menyedari bahawa ada murid yang belajar dengan terbaik memerhati setiap langkah (visual), sebahagian dengan mendengar (Auditiori), manakala yang lain perlu melakukannya untuk belajar (kinesthetics). Hakikatnya adalah bahawa setiap individu memerlukan semua tiga kaedah untuk benar-benar megumpul maklumat dan bertukar ke ingatan. Walaupun kebanyakan individu lebih kuat pada satu gaya pembelajaran daripada yang lain, caranya adalah untuk ibu bapa dan guru untuk mencari gaya yang dipilih dan tumpu pada kekuatan mereka. Ia sememangnya telah membuka mata ibu bapa untuk tidak membandingkan anak mereka dengan yang lain.
Mengintip pada kelas K2-Blossom & Honeycomb
Lebah-lebah kecil kami yang sibuk dari kelas K2 selesai minggu ini dengan beberapa aktiviti menyeronokan dalam matematik. Mereka mengambil bahagian dalam pelbagai aktiviti yang berbeza yang dianjurkan untuk menguja mereka tentang pembelajaran matematik. Kanak-kanak kami menerokai konsep menceritakan kedudukan menggunakan gambar dan dengan bermain peranan. Mereka juga belajar representasi simbolik dalam bentuk nombor Ordinal untuk memberitahu kedudukan. Lebah-lebah kecil berbincang dalam pasangan sambil guru menyoal mereka, sebagai contoh… Bilakah anda menggunakan perkataan seperti pertama, terakhir, sebelum dan selepas?/Apa kata lain yang anda boleh gunakan untuk memberitahu kedudukan? Pendekatan pembelajaran rakan sebaya ini membolehkan anak untuk berinteraksi, bersetuju untuk tidak bersetuju untuk datang dengan jawapan.
Berakhirlah seminggu lagi pada bulan Februari.
Selamat hujung minggu untuk semua……. Kami berharap minggu ini telah berjalan dengan lancar untuk anda sekalian.
亲爱的家长/监护人,
我们顺利的进行这一场父母和教师的见面会,而且也为那一周带来丰富又美好的结束。在此地感谢您抽空安排时间与我们的老师会面,并了解有关您小孩的进度过程。
学习风格…… 视觉,听觉和动觉
可以很容易地观察到,其实不同的孩子都有着不同的学习风格,一些孩子通过与其他同学一起使用的格式和方法时,他们可以很容易地吸收信息的表达。另一个说法,每个人都有不同。作为父母的您和老师一起学习孩子不同的学习方式都是非常重要,这样他们才能在日常活动中实施最佳策略。父母可否意识到,有些人有如此好的学习是通过观察步骤(视觉),有些人则通过聆听(听觉)来学习,而另一些人则必须通过进行来学习(动觉)。而其实每个人需要所有三种方式才能真正将讯息存储到大脑记忆里。大多数的人通常会在一个领域比另一个领域较强,诀窍在于父母和老师双方都要找出喜欢的方式并发挥自己的优势。对于父母来说这绝对令人大开眼界,因为他们意识到不将自己的孩子与另一个孩子做比较。
幼二班抢先看
幼二班的小蜜蜂在本周带来了精彩的数学活动。他们参与了一系列不同的活动,以激发他们对数学的热情。孩子们通过图片和角色扮演来探索和了解位置的概念。他们也学会位置所用的数形式代表和符号。小蜜蜂也纷纷讨论老师所发出的问题,例如… 您要怎么运用第一,最后,之前和之后之类的单词?/您还可以使用哪些其他单词来说明位置?这使孩子们互动,同时答案里也出现了同意和不同意。
二月份里的星期又过了。
祝大家周末愉快。