Dear Families,
“O is for orange. O is for owl.”
Our Pre-Nursery bees learned the letter ‘O’ and names of words beginning with the same letter and phonic sound this week. The little bees also sang along to the Jolly Phonics song for the letter ‘O’ before doing a pasting exercise. To help them recognise the letter formation, they pasted small pieces of coloured paper onto a letter ‘O’ template.
The eyes of the Pre-Nursery bees lit up as they arranged colourful Smarties in a circle on a plate while performing an experiment. Pouring water onto the plate of Smarties, they watched excitedly as the sugar-coating dissolved in water. The inquisitive bees cheered when they saw the beautiful colours spread through the water.
“Oh my, this chair is heavy. This pillow is light.”
Our K1 bees had a science lesson on heavy and light objects. This sensory activity allowed the children to compare which objects needed more effort and which needed less to lift. The little bees compared the weight of school bags and books as well as other objects found in their classroom. At the end of the activity, they were able to understand that objects have varied weights.
The first half of the year has buzzed by and this week, we had our Parent-Teacher Conference (PTC). Due to SOP restrictions, our PTC to discuss our children’s strengths and skills for further improvement was carried out via Zoom. We are glad that you have found the information provided by our beekeepers to be useful. We have further taken note of your concerns and feedback, and would be addressing them accordingly.
Once again, we wish all parents and guardians a safe and happy weekend.
Keluarga yang disayangi,
“O is for orange. O is for owl.”
Anak-anak lebah dari Pra-Nurseri mempelajari huruf “O” dan nama-nama benda yang bermula dengan huruf “O” juga bunyi fonik pada minggu ini. Anak-anak lebah juga turut menyanyi mengikut lagu “Jolly Phonics” huruf “O” sebelum melakukan senaman. Untuk membantu mereka mengenali pembetukkan huruf “O”, mereka menampal cebisan kertas kecil yang berwarna-warni mengikut templat huruf “O”.
Mata-mata anak lebah dari Pra-Nurseri terbuka luas apabila mereka menyusun “Smarties” yang berwarna-warni, mereka teruja melihat lapisan gula larut dalam air. Anak-anak lebah bersorak ketika melihat lapisan warna yang terkeluar dari “Smarties” melalui air.
“Oh wah! Kerusi ini berat. Bantal ini ringan.”
Anak-anak lebah dari K1 telah menjalani sains eksperimen tentang objek ringan dan objek berat. Aktiviti sensori ini memberi kanak-kanak untuk membandingkan berat beg-beg sekolah mereka dan buku-buku juga objek-objek yang terdapat di dalam bilik darjah mereka. Penghujung aktiviti, mereka dapat memahami setiap objek yang berlainan adalah berat yang berlainan.
Kini, kita di pertengahan tahun dan banyak aktiviti telah dilakukan dan pada minggu ini, kami telah menjalankan sesi perjumpaan ibu bapa. Oleh kerana sekatan SOP, sesi perjumpaan ibu bapa adalah untuk membincangkan kekuatan anak-anak kami dan kemahiran yang perlu dibaiki telah dijalankan melalui Zoom. Kami gembira kerana anda dapat lebih informasi dari penjaga lebah. Kami telah terus memperhatikan masalah dan maklum balas anda, dan akan menanganinya dengan sewajarnya.
Sekali lagi, kami ingin mengucap kepada semua ibu bapa dan penjaga sentiasa kekal selamat dan selamat berhujung minggu.
亲爱的家长,
“O is for orange. O is for owl.”
本周,我们预备幼儿班的小蜜蜂学习了字母 “O” 和以相同字母和语音开头的单词名称。在做粘贴练习之前,小蜜蜂们还跟着Jolly Phonics的歌曲唱起了字母 “O”。为了帮助他们认识字母的形成,他们把小块的彩纸粘贴在字母 “O” 的模板上。
学前班的小蜜蜂们把五颜六色的 “Smarties” 在盘子里摆成一个圈。当他们在做实验时,眼睛都亮了起来。他们把水倒在盘子里,兴奋地看着糖衣在水中溶解。当好奇的蜜蜂看到美丽的颜色在水中扩散时,他们欢呼起来。
“哎呀,这椅子好重!这个枕头很轻”。
我们幼一班的学生上了一堂关于重物和轻物的科学课。这个感官活动使孩子们能够比较哪些物体需要更多的力量,哪些需要更少的力量来举起。小蜜蜂们比较了书包和书本的重量,以及教室里的其他物体。在活动结束时,他们能够理解物体有不同的重量。
上半年的时间已经过去了,本周我们召开了家长会(PTC)。由于SOP的限制,我们的家长会是通过Zoom进行的,讨论孩子们的优势和技能,以可以得到进一步改善。我们很高兴你认为我们的养蜂人提供的信息是有用的。我们已经进一步注意到了你的忧虑和反馈,并将相应地解决这些问题。
我们再次祝愿所有家长和监护人有一个安全和快乐的周末。