Dear Families,
“Slice, slice the bread looks nice.
Spread, spread butter on the bread.
On top put mashed egg and lettuce.
Now it’s time for us to eat.”
This was the rhyme recited by our K1 bees this week as they learned to make their own egg sandwiches for breakfast. The little bees began by happily spreading butter on their bread and then topping it off with the mixture of mashed egg and mayonnaise, learning the names of the ingredients used along the way.
The little bees recognised the squares and triangles of their sandwiches as they were making them and compared the shapes and sizes of their sandwiches with their friends. Giving their thumbs up while feasting on their delicious breakfast.
It was a week of exploration for our buzzing K2 bees as they learned about the name and type of materials that made up the items we use daily. Classifying the materials based on their properties like plastic, rubber, metal, wood, fabric and glass.
They found that each material could be made or formed into different things and objects while some objects contained more than one material like how chairs and tables are made of two materials; wood and metal.
Our curious bees also compared the objects by how hard they were as well as how flexible they were by comparing the hardness of a plastic ruler to a flexible plastic measuring tape to understand the different properties that each object has.
Wishing all of you a happy weekend and see you next week.
Keluarga yang dihormati,
“Slice, slice the bread looks nice.
Spread, spread butter on the bread.
On top put mashed egg and lettuce.
Now it’s time for us to eat. “
Ini adalah rentak lagu yang dinyanyikan oleh lebah dari K1 pada minggu ini apabila mereka belajar untuk membuat sandwic telur mereka sendiri untuk sarapan. Anak-anak lebah mula dengan gembiranya menyapu mentega pada roti dan meletakkan mayonis dan telur yang sudah dilecekkan, sambil mempelajari nama ramuan-ramuan yang digunakan semasa membuat sandwich.
Anak-anak lebah mengenali bentuk segi empat dan juga segi tiga apabila mereka membuat sandwic itu dan membandingkan bentuk dan saiz sandwic mereka bersama kawan-kawan yang lain. Mereka memberi respon dengan menunjukkan ibu jari mereka ketika memakan sandwic yang lazat untuk sarapan.
Ia adalah satu minggu yang penuh dengan penerokaan untuk anak lebah dari K2 dimana mereka mempelajari jenis bahan-bahan pembuatan yang diguna untuk barang-barang yang kita guna pada setiap hari. Mereka juga mengklasifikasikan bahan-bahan berdasarkan jenis seperti plastik, getah, logam, kayu, fabrik dan gelas.
Mereka mendapati bahawa setiap bahan yang dibuat boleh dibentuk kepada pelbagai jenis objek juga ada objek yang boleh dibuat menggunakan lebih dari satu bahan seperti kerusi dan meja adalah boleh dibuat menggunakan dengan dua bahan seperti kayu dan logam.
Anak-anak lebah juga membandingkan objek dengan bagaimana keras dan fleksiblenya pembaris plastik dengan pita ukur untuk memahami ciri-ciri yang berlainan untuk setiap objek.
Semoga anda berhujung minggu dengan gembira dan jumpa lagi pada minggu hadapan.
亲爱的家长/监护人,
“Slice, slice the bread looks nice.
Spread, spread butter on the bread.
On top put mashed egg and lettuce.
Now it’s time for us to eat. “
这就是我们幼一小蜜蜂本周吟诵的押韵,他们学习了自己制做早餐那就是鸡蛋三明治。小蜜蜂首先将牛油涂在面包上,然后用鸡蛋泥和蛋黄酱的混合并铺满在黄油上,然后学习沿途所用的材料名称。
小蜜蜂在制作三明治的过程中辨认正方形和三角形,并与朋友比较三明治的形状和大小。 一边享用美味的早餐,一边举起大拇指。
而我们嗡嗡作响的幼二班蜜蜂了解我们日常所使用的物品的材料名称和类型,这是本周他们要探索的事物。根据材料的特性对材料进行分类,例如塑料,橡胶,金属,木材,织物和玻璃。
他们会发现,每种材料都可以制成或形成不同的物体和对象,而某些物体包含的制作材料不止一种,例如椅子和桌子是如何由木材和金属两种材料制成的。
我们好奇的蜜蜂还通过比较塑料尺和柔性塑料卷尺的灵活性来做比较, 比较它们的坚硬程度和柔性,以了解每个物体具有的不同特性。
祝大家周末愉快,下周见。