[evc_tabs type=”simple”][evc_tabs_item tab_title=”English”]

Dear families,

 

‘Rain, rain go away, come again another day’… sang our little bees as they filled their clouds with colourful rain to brighten the day. An activity that helps our little bees develop their imagination and confidence with colours.

 

Our young bees in Nursery had fun creating patterns and designs by stamping on paper using potatoes with cut out shapes and learned how patterns can be formed when a shape is repeated.

 

Recognizing numbers and matching them to their correct value was the topic our curious bees in K1 were exploring in their Maths lesson this week. Counting objects and matching them with the correct number cards, this activity was one way to help them to develop their cognitive skills.

 

Keeping our little bees safe in their ‘bubbles’

 

In making the hive an even safer place for our little bees, we have now placed them together with their beekeepers into their own ‘class bubble’ while still practicing social distancing. From the moment our little bees arrive at the hive, they will be guided to their ‘class bubbles’ and to their vehicles during dismissal time.

 

This will help minimize contact with little bees from other classes as everything including meal time and rest time will be done within their own ‘class bubbles’.

 

If you have any questions on ‘class bubbles’ do give us a buzz, we’re always here for you.

 

Wishing you a happy weekend ahead and stay safe.

[/evc_tabs_item][evc_tabs_item tab_title=”Malay”]

Keluarga yang dihormati,

 

“Rain, rain go away come again another day” lagu yang dinyanyikan oleh anak-anak lebah dengan penuh warna untuk mencerahkan hari mereka. Satu aktiviti yang membantu anak-anak lebah untuk mengembangkan imaginasi dan keyakinan diri dengan warna.

 

Anak-anak lebah dari Nurseri dengan gembiranya mencipta bentuk corak di atas kertas dengan menggunakan ubi kentang yang dipotong mengikut bentuk dan mempelajari bagaimana bentuk itu boleh dibentuk apabila ubi yang bercorak itu ditekan berulang kali.

 

Mengenali nombor dan memadankan mereka ke nilai yang betul adalah topik untuk anak-anak lebah dari K1 untuk pelajaran Matematik pada minggu ini. Mengira objek dan memadankan nilai menggunakan nombor kad adalah satu aktiviti yang boleh membantu mereka untuk mengembangkan kemahiran kognitif mereka.

 

Meletakkan anak-anak lebah di dalam gelembung buih (Bubbles) masing-masing

 

Dalam membuat sarang kami lebih selamat untuk anak-anak lebah kami, kami telah menempatkan mereka bersama penjaga lebah di dalam gelembung buih (Bubbles) masing-masing semasa masih dalam latihan penjarakkan sosial. Dari saat anak lebah tiba di sarang, mereka akan dipimpin ke gelembung buih (Bubbles) mereka dan dipimpin balik di saat kenderaan mereka telah tiba semasa bersurai.

 

Dengan cara ini boleh membantu untuk meminimumkan hubungan dengan anak-anak lebah yang lain termasuk waktu makan dan rehat semuanya dilakukan di dalam gelembung buih (Bubbles) masing masing.

 

Jika anda ada sebarang pertanyaan tentang gelembung buih (Bubbles) sila hubungi kami, kami sentiasa disini bersama anda.

 

Semoga anda berhujung minggu dengan gembira dan kekal selamat.

[/evc_tabs_item][evc_tabs_item tab_title=”Chinese”]

亲爱的家长/监护人,

 

“雨,雨快走开,请你改天再来吧……”我们的小蜜蜂在填满云朵上五颜六色的雨时唱起了歌,照亮了这一天。 这是一项活动有助于我们小蜜蜂通过颜色提升他们的想象力和自信。

 

我们幼儿班的小蜜蜂也很有趣,他们使用土豆切出后的形状按压在纸上创建图案和设计,并学习了重复使用形状如何形成图案。

 

认识数字并将其匹配至正确的值是本周我们幼一班好奇蜜蜂在其数学课上探索的主题。计算物体并用正确的数字卡匹配它们,这是帮助他们发展认知能力的一种方法。

 

让我们的小蜜蜂在自己的“泡泡”里保持安全

 

为了使蜂巢成为我们小蜜蜂更加安全的住所,我们现在将他们与教师按照阶级放置在自己的课室里,同时仍然保持着社交距离。从我们的小蜜蜂到达蜂巢的那一刻起,他们就被带到他们的“泡泡班级”直到他们放学踏上自己的车辆。

 

这将有助于最大程度地减少与其他班级小蜜蜂的接触,因为包括进餐时间和休息时间在内的所有事情都将在他们自己的“泡泡班级”里进行与完成。

 

如果您对“泡泡班级”有任何疑问,请务必与我们联系,我们将随时为您服务。

 

祝您周末愉快,并保持安全。

[/evc_tabs_item][/evc_tabs]