[evc_tabs type=”simple”][evc_tabs_item tab_title=”English”]

Dear families,

 

Our little bees in Pre-N began their week by learning to recognise and identify their names during circle time. Rather than just tracing their names onto dotted lines, the little bees used coloured circles to make their names as part of a collage activity. It was a buzz to see them having fun pasting the circles and seeing their colourful letters on their sheets of paper.

 

While on the other side of the hive our little Nursery Bees made tulip flowers through a print marking activity using a fork. The little bees tried out lots of different techniques during art lessons as well as using various colours to create the tulips. This allows them to see cause and effect in action more dramatically than with a simply painting or drawing. As for those who were learning from home, our little bees traced the shape of the fork and coloured their tulips using colour pencils. They then displayed their beautiful masterpieces and presented them to their fellow bees at the hive as well as to those at home.

 

Sticking with our little bees in Nursery, they had fun practicing their pre-writing strokes using coloured salt and sand. We could hear them buzz with joy as they sang, “This is the way I write my ‘a’, write my ‘b’, write my ‘c’. This is the way I write my letters, on the salt or sand.” to the tune of “This is the way, I brush my teeth” while practicing their strokes.

 

Moving onto our curious bees in K2 who had their hands busy learning the paper folding techniques in making a moving fish and a house during Origami Art. Shake, wiggle and flop! the moving fish and the house craft was simple and was a buzz among our curious bees. For those who wish to try out the moving fish origami, here’s the link – https://youtube.com/watch?v=CSzizYdaNpg

 

Stay safe, take care and keep buzzing Labz’ family! See you again in our next issue.

[/evc_tabs_item][evc_tabs_item tab_title=”Malay”]

Keluarga yang dihormati,

 

Anak-anak lebah dari Pra-N memulakan minggu mereka dengan pembelajaran untuk mengenali dan mengenal pasti nama mereka ketika perbincangan dalam kumpulan. Daripada hanya menyurih nama mereka ke garisan bertitik, anak-anak lebah telah menggunakan bulatan kertas berwarna untuk menjadikan nama mereka sebagai sebahagian daripada aktiviti kolaj. Ia adalah sungguh menyeronokkan melihat mereka menampal kertas berbentuk bulat kecil pada helaian kertas mereka.

 

Manakala di sebelah lain di sarang kita pula, anak-anak lebah kecil dari Nurseri telah membuat bunga tulip menggunakan garpu untuk aktiviti cetakan. Anak-anak lebah menggunakan pelbagai teknik ketika pembelajaran seni dan juga menggunakan pelbagai warna untukmencipta bunga tulip. Ini membolehkan mereka melihat sebab dan kesan dalam aksi yang lebih dramatic daripada lukisan atau lukisan-lukisan semata-mata. Bagi mereka yang belajar dari rumah, anak-anak lebah telah mencetak bentuk menggunakan garpu dan mewarnakan bunga tulip menggunakan pensel warna. Mereka kemudiannya, memaparkan karya-karya indah mereka kepada rakan-rakan mereka di sarang serta kepada mereka di rumah.

 

Kembali ke anak-anak lebah dari Nurseri, mereka berseronok berlatih pra-tulisan menggunakan garam dan pasir. Kami dapat mendengar mereka menyanyi “This is the way I write my ‘a’, write my ‘b’, write my ‘c’. This is the way I write my letters, on the salt or sand.” Dengan menggunakan rentak lagu “This is the way, I brush my teeth” ketika mereka berlatih menulis.

 

Kita beralih ke anak-anak lebah dari K2 yang sibuk mempelajari tentang teknik lipatan kertas dalam membuat ikan bergerak dan rumah ketika Seni Origami. Goncang, wiggle dan flop! ikan bergerak dan kraf rumah adalah mudah dan ia sungguh menyeronokkan di kalangan lebah-lebah kami yang ingin tahu. Kepada sesiapa yang ingin mencuba membuat origami ikan yang bergerak, sila klik disini – https://youtube.com/watch?v=CSzizYdaNpg

 

Kekal selamat, jaga diri dan sentiasa buzz untuk keluarga Labz, jumpa lagi di isu yang seterusnya.

[/evc_tabs_item][evc_tabs_item tab_title=”Chinese”]

亲爱的家长/监护人,

 

我们预备幼儿班的小蜜蜂们通过在集体活动课时学习认识和识别自己的名字开始了他们的一周。小蜜蜂们不只是在虚线上描写自己的名字,而且,作为拼贴活动的一部分,他们用了彩色的圆圈来制作自己的名字。看到他们开心地粘贴圆圈,并在纸上看到他们五颜六色的字母,真是让人兴奋。

 

在蜂巢的另一边,我们幼儿班的小蜜蜂通过使用叉子进行印记活动制作了郁金香花。小蜜蜂们在美术课上尝试了很多不同的技巧,并使用各种颜色来制作郁金香。这使他们能够比简单的绘画或绘图更显著地看到因果关系的作用。至于那些在家学习的学生,我们的小蜜蜂描画了叉子的形状,并用颜色笔给他们的郁金香上色。然后,他们将自己美丽的杰作展示给蜂巢里的蜜蜂伙伴和家里的人。

 

此外,我们幼儿班的小蜜蜂们用彩色的盐和沙子愉快地练习写字前的笔画。在他们练习笔画时,我们可以听到他们高兴地唱着:“我就是这样写‘a’,写’b’,写’c’的。这是我写字母的方式,在盐或沙子上。”他们用的是 《这是我刷牙的方法 》的曲调。

 

接下来是幼二班好奇的小蜜蜂们,他们在折纸艺术课上忙着学习折纸技术,制作一条会动的鱼和一个房子。摇晃、扭动和翻转!移动的鱼和房子的工艺很简单,在我们好奇的小蜜蜂中很受欢迎。对于那些希望尝试移动鱼折纸的人来说,以下是链接https://youtube.com/watch?v=CSzizYdaNpg

 

注意安全,保重身体,让我们这个大家庭继续热闹起来,我们下期见。

[/evc_tabs_item][/evc_tabs]