[evc_tabs type=”simple”][evc_tabs_item tab_title=”English”]

Dear Families,

 

We have now stepped into the second half of the year after an indifferent start which has now become the ‘New Normal’ for all of us. We were excited to welcome our buzzing bees back to the hive as school reopened on 1 July 2020.

 

Active Learning via Zoom

 

Looking at the little fingers making their own breakfast with mum was simply amazing. One could see the joy on these Pre-N children’s faces as they spread butter and jam on slices of bread on their own. The bread was later decorated with fruits of their choice while some preferred tomatoes. It turned out to be a yummilicious breakfast for them. The Nursery’s weaved their way through the cut-out dress with various coloured papers during Art and Craft session. What a colourful set of clothing it turned out to be. Well done Buzzing bees!

 

Developing Social Skills to Pre-School Children

 

One area of Learning and Development in the Early Years Foundation Stage is the Personal, Social and Emotional Development. There is a tendency to assume that children learn social skills by playing with one another in social settings. This is, however, only part of the process. Watching the adults around them and the role modelling of what they see is the first social skill children learn are acquired.

 

That is why parenting is about so much more than seeing to the physical needs of a child. They need to focus on important social skills and teachers will reinforce in school. Children must be taught how to process and express the emotions they are feeling appropriately. They need to learn the difference between polite and rude communication.

 

As children enter school, their social skills are further enhanced through their interactions with their teachers and classmates. Teachers use stories, songs, puppets and games to teach children to interact with others. Children are unique and have unique way of learning social skills.

 

Have a pleasant weekend and we can’t wait to see more of you back at the hive in July.

[/evc_tabs_item][evc_tabs_item tab_title=”Malay”]

Para ibu bapa dan penjaga,

 

Kami telah melangkah ke separuh kedua tahun ini dimana ia kini menjadi ‘normal baru’ untuk kita semua. Kami teruja untuk mengalu-alukan lebah yang sibuk kami kembali ke sarang apabila sekolah dibuka semula pada 1 Julai 2020.

 

Pembelajaran Aktif Melalui Zoom

 

Melihat jari kecil anak lebah membuat sarapan mereka sendiri dengan ibu mereka sungguh menakjubkan. Kita dapat melihat kegembiraan ini di muka kanak-kanak Pra-N semasa mereka menyapu mentega dan jem pada roti mereka sendiri. Roti kemudiannya dihiasi dengan buah-buahan pilihan mereka dan ada juga yang sukakan tomato. Ia telah menjadi sarapan yang paling sedap untuk mereka. Pada sesi seni dan kraf pula, kanak-kanak dari Nurseri telah menganyam baju kertas menggunakan kertas yang berwarna-warni. Keputusannya, baju yang dianyam dengan kertas itu menjadi sangat cantik. Syabas anak-anak lebah!

 

Membangunkan Kemahiran Sosial untuk Anak Pra-Sekolah

 

Satu bidang pembelajaran dan pembangunan pada peringkat awal tahun asas adalah pembangunan diri, sosial dan emosi. Terdapat anggapan bahawa kanak-kanak belajar kemahiran sosial dengan bermain antara satu sama lain dalam tetapan sosial. Ini adalah, bagaimanapun, hanya sebahagian daripada proses. Melihat orang dewasa di sekeliling mereka dan mempemodelkan apa yang dilihat menjadikan kemahiran sosial mereka pelajari diperolehi.

 

Itulah mengapa keibubapaan sangat penting dan bukan sahaja menumpu ke atas keperluan fizikal sahaja. Mereka perlu memberi tumpuan kepada kemahiran sosial dan guru akan memperkukuhkan lagi di sekolah. Anak mesti diajar bagaimana untuk memproses dan menyatakan emosi yang mereka rasa dengan baik-baik. Mereka perlu belajar dan tahu perbezaan antara komunikasi sopan dan kasar.

 

Apabila kanak-kanak memasuki sekolah, kemahiran sosial mereka dipertingkatkan lagi melalui interaksi mereka dengan guru dan rakan sekelas mereka. Guru menggunakan cerita, lagu, patung boneka dan permainan untuk mengajar kanak-kanak untuk berinteraksi dengan orang lain. Anak-anak adalah unik dan mempunyai cara yang unik untuk mempelajari kemahiran sosial.

 

Semoga anda mempunyai hujung minggu yang baik dan kita tidak sabar untuk melihat lebih banyak lagi kanak-kanak kembali ke sarang pada bulan Julai.

[/evc_tabs_item][evc_tabs_item tab_title=”Chinese”]

亲爱的家长/监护人,

 

我们将很快进入下半年,而这已经成为我们所有人的“新常态”。随着学校于2020年7月1日重新开放,我们并热烈欢迎我们的蜜蜂回到蜂巢。

 

通过Zoom学习

 

看着小手指们和妈妈一起做早餐简直是太神奇了!当他们在自己的面包上涂上牛油和果酱时,可以看到这些预备幼儿班的儿童脸上透露着喜悦。后来他们选择了水果装饰在面包上,同时还有些番茄。这对他们来说是一份美味的早餐。在美术手工课程中,托儿所幼儿们使用各种彩色纸来编织镂空的连衣裙。真是一套色彩鲜艳的衣服。蜜蜂们太棒了!

 

培养学前儿童社交技能

 

早期基础阶段的学习与发展领域其中之一就是社会和情感发展。 有一种趋势认为儿童通过社交场合相互玩耍来学习社交技能。 但是这只是过程的一部分。观察周围的成年人并观察他们的榜样,这是孩子们该学习的第一个社交技能。

 

这就是为什么养育子女的能力远不止于满足孩子的身体需求。 他们需要专注在重要的社交技能,而教师也会在学校中加强学习。必须教会孩子如何适当处理和表达他们的感觉和情绪。他们需要学习礼貌和粗鲁沟通之间的区别。

 

随着孩子们在学校学习,他们通过老师和同学的互动进一步提高自己的社交能力。老师使用故事,歌曲,木偶和游戏来教孩子与他人互动。儿童是独特的,具有学习社交技能的独特方式。

 

祝大家周末愉快,我们迫不及待地希望在这七月见到更多的你们回归蜂巢。

[/evc_tabs_item][/evc_tabs]