Menu
blogheader

Dear families,

 

“Going on a shape hunt, leaving right away. If it doesn’t rain, we’ll stay all day. Beekeepers: Do you see a circle? Little Bees: Yes, we see a circle. Going on a shape hunt, here we go…. Sang our curious bees in K1 as they learned about shapes this week. Learning about shapes can help children to see the connection between objects as well as being able to better appreciate artistic works.

 

In another part of the hive, our K2 bees were introduced to the concept of positions, learning about words to tell the positions with their Beekeepers while singing the alphabet song and various other activities. The busy bees also learned to distinguish left and right by counting from the left to name their friend who was seated 5th from the left. They buzz through the questions in their activity book with ease.

 

Here’s a little song from our Beekeeper that got our buzzing bees singing all the way. “Read, read, read a book, Read it every day. Spell the words, write it down, and read it every day”. It was a joy watching them enjoy themselves singing at the same time while being encouraged to read.

 

Have a great weekend and stay safe.

Keluarga yang dihormati,

 

“Going on a shape hunt, leaving right away. If it doesn’t rain, we’ll stay all day. Beekeepers: Do you see a circle? Little Bees: Yes, we see a circle. Going on a shape hunt, here we go…. Dinyanyikan oleh anak-anak lebah K1 di mana mereka mempelajari tentang bentuk pada minggu ini. Mempelajari tentang bentuk dapat membantu kanak-kanak melihat perkaitan antara objek serta mendapat lebih penghayatan dalam karya seni.

 

Di bahagian lain di sarang, anak-anak lebah dari K2 telah diperkenalkan konsep kedudukkan, mempelajari tentang perkataann untuk memberitahu posisi dengan Penjaga Lebah ketika menyanyi lagu huruf dan pelbagai aktiviti. Anak-anak lebah juga mempelajari untuk membezakan kiri dan kanan dengan mengira dari kiri untuk memanggil nama kawan yang duduk di sebelah kiri bernombor 5. Mereka menjawab soalan di buku aktiviti dengan senangnya.

 

Inilah lagu yang dinyanyikan oleh Penjaga Lebah yang diikut oleh anak-anak lebah sepanjang hari. “Read, read, read a book, Read it every day. Spell the words, write it down, and read it every day”. Ia sungguh menggembirakan melihat mereka menikmati diri mereka ketika menyanyi pada waktu yang sama sambil menggalakkan mereka untuk membaca.

 

Semoga anda mempunyai hujung minggu yang indah dan kekal selamat.

亲爱的家长/监护人,

 

“寻找形状,马上就走。如果不下雨,我们就呆一天。养蜂人:你看到一个圆圈吗?小蜜蜂:是的,我们看到一个圆圈。寻找形状,我们来了。。。” 本周,幼一班的小蜜蜂们在学习形状的时候,唱出了这首歌。学习形状可以帮助孩子们看到物体之间的联系,同时也能更好地欣赏艺术作品。

 

在蜂巢的另一边,我们给幼二班的蜜蜂们讲解了位置的概念。在唱字母歌和其他各种活动的同时,他们和老师一起学习了讲述位置的单词。忙碌的蜜蜂们还通过从左边数起,并说出坐在左边第5位小朋友的名字的方式学会了如何区分左右。他们轻轻松松地做完了活动本上的练习题。

 

下面是让我们嗡嗡叫的小蜜蜂们一路高歌,来自我们养蜂人的一首歌。”读书,读书,读书,天天读。拼写词,写下来,天天读”。看着他们在有动力读书的同时,还能一边享受唱歌的乐趣,真是太开心了。

 

祝大家周末愉快,注意安全。

Teacher...Teacher...I Made the Letter 'B'..."
Gong Xi Fa Cai