Menu
blogheader

Dear Families,

 

 “This is the way we brush our teeth, brush our teeth, brush our teeth, this is the way we brush our teeth, so early in the morning”, sang our little bees from Pre-Nursery as they brushed their teeth.

 

This week our little bees learned about the importance of keeping their little teeth clean. In encouraging them to brush their teeth, our creative bee keepers told them about the ‘teeth monsters’ and the only way to keep them away was to brush and clean their teeth with some water and toothpaste every day.

 

Buzzing from learning to brush their teeth, they also learned about the type of food that causes tooth decay. Remember to brush your teeth to keep the ‘teeth monsters’ away…

 

Moving deeper into the hive, we can hear our busy bees in our K2 classes learning the digraphs and blends during their phonics lesson. What are digraphs? What are blends? How are the two different? A digraph is two letters that make just one sound like sh in shell or fish. They can be made up of vowels or consonants.

 

Blends on the other hand are two or more consonants that blend together but each alphabet can still be heard. For example, the words sk in skirt and cl in clock, you can hear each sound each alphabet makes.

 

Learning the differences between the two, our little bees from K2 practiced what they learned by sorting picture sticks into the cups according to the digraph sounds. We were definitely buzzing to see them carrying out the activity confidently using their phonetic skills and knowledge.

 

See you next week with as we’re just a week away from celebrating our National Day, till then, have a safe and lovely weekend.

Keluarga yang dihormati,

 

“This is the way we brush our teeth, brush our teeth, brush our teeth, this is the way we brush our teeth, so early in the morning”, dinyanyikan oleh lebah kecil kami dari Pra-Nurseri sambil menggosok gigi mereka.

 

Minggu ini lebah kecil kami belajar tentang kepentingan menjaga gigi kecil mereka supaya bersih. Dalam menggalakkan mereka untuk berus gigi mereka, guru kreatif kami memberitahu kanak-kanak tentang ‘raksasa gigi ‘ dan satu-satunya cara untuk membasmikan mereka adalah untuk berus dan membersihkan gigi mereka dengan air dan ubat gigi setiap hari.

 

Selain mempelajari cara yang betul untuk berus gigi, mereka juga belajar tentang jenis makanan yang menyebabkan kerosakan gigi. Ingat untuk berus gigi anda untuk menjauhi ‘ raksasa gigi’.

 

Bergerak lebih mendalam ke dalam sarang, kami boleh mendengar lebah dari kelas K2 dengan pembelajaran “digraph” dan “blends” semasa pelajaran fonics mereka. Apakah itu “digraph”? Apakah itu “blends”? Bagaimanakah kedua duanya berbeza?Digraph” adalah dua huruf yang membuat satu bunyi seperti sh di “shell” atau “fish”. Mereka juga boleh terdiri daripada vokal atau konsonan.

 

“Blends” sebaliknya adalah dua atau lebih konsonan yang gabung bersama dan bunyi setiap abjad masih boleh didengar. Sebagai contoh, perkataan “sk” di skirt dan “cl” di “clock”, anda boleh mendengar  bunyi setiap abjad.

 

Mempelajari perbezaan antara kedua-dua ini, lebah kecil kami dari K2 menggunakan apa yang mereka pelajari dengan mengasingkan gambar berlikatkan kayu ke dalam cawan mengikut bunyi “digraph” masing-masing. Kami sememangnya buzzing melihat mereka menjalankan aktiviti dengan yakin menggunakan kemahiran dan pengetahuan fonetik mereka.

 

Jumpa lagi minggu depan memandangkan kita hanya tinggal seminggu dari meraikan Hari Kebangsaan kita. Sehingga kemudian, harap kamu mempunyai hujung minggu yang selamat dan indah.

亲爱的家长/监护人,

 

This is the way we brush our teeth, brush our teeth, brush our teeth, this is the way we brush our teeth, so early in the morning我们的预备幼儿班小蜜蜂一边唱歌谣一边刷牙。

 

这个星期,我们的小蜜蜂了解到保持牙齿清洁的重要性。在鼓励他们刷牙时,老师也告诉他们关于”牙齿怪兽”的故事,唯一的方法让牙齿怪兽远离我们就是每天用一些水和牙膏刷牙。

 

从学习刷牙开始,小蜜蜂也了解到导致蛀牙的食物类型。记得刷牙让’牙齿怪兽’远离我们 ……

 

深入到蜂巢里,我们可以听到繁忙的幼二班小蜜蜂在语音课里学习 “digraphs” 和 “blends”。什么是 digraphs” ?什么是 “blends” ?两者有什么不同? “Digraphs” 是两个字母发出同一个声音,例如:“sh”- “shell” 或 “fish” 。它们可以组成元音或辅音。

 

此外,“Blends” 是两个或两个以上辅音混合在一起但每个字母仍然可以听到。例如,“sk” – “skirt” 和 “cl” – “clock” ,您可以听到每个字母发出的每种声音。

 

学习两者之间的差异,我们的幼二班小蜜蜂练习根据 “digraph” 的声音, 将图片棒分类到杯子里。我们很高兴的看见幼二班小蜜蜂自信地使用语音技能和知识开展这项活动。

 

我们距离庆祝国庆日还有一个星期,在此之前, 祝大家有一个安全而愉快的周末。

Put something big into the basket...
Stop! Look! and Listen!