Dear Families,
‘I’m the King of the Jungle, hear me roar…’
Our Pre-Nursery bees happily pretended to be majestic lions when they tried on the lion headwear they had made earlier. As the theme of learning is on Wild Animals this term, our little bees are being introduced to one wild animal each week. The little bees had an even more interesting and educational discussion with their beekeeper on the characteristics, habitat, and food preference of this beast. To round up the lesson, the children were read the story of The Lion and the Mouse.
‘Which side of the table has more dinosaurs?’
This week’s lesson on numeracy for our Nursery bees was about ‘more’ or ‘less’. Using dinosaurs to help them count, the little bees were able to confidently identify how many were in each group and which had more and which had less.
‘I can hear water gushing from the tap.’
Our K2 bees had a Science assignment this week. They were required to stop and really listen to sounds at different spots around the school. They also had to observe and identify the source of the sounds. They took a walk around the school, stopping along the corridor, making a stop at the washroom and visiting the garden. They could hear a teacher teaching from outside the classroom door and the water being flushed in the toilet. When in the garden, they heard birds chirping and the soft sounds of the wing blowing. They also compared the sound of the school van door being closed with its engine still running before documenting all the sounds and concluding that both living things and non-living things produce sounds.
Wishing all parents a buzzing and safe weekend.
Kehadapan keluarga yang dikasihi,
‘Akulah Raja Rimba, dengarlah ngauman ku ini…’
Lebah-lebah Pre-Nursery kami seronok berpura-pura menjadi singa menggunakan hiasan dikepala berbentuk singa yang dibuat oleh mereka. Mengangkat tema haiwan liar, kami memperkenalkan lebah-lebah kecil kami kepada jenis-jenis haiwan liar yang berbeza setiap minggu. Lebah-lebah kecil kami kini lebih tertarik untuk mengetahui lebih banyak bersama guru mereka tentang karakter, habitat dan pola pemakanan si gagah ini. Untuk mengakhiri pelajaran kali ini, mereka diceritakan tentang kisah Si Singa dan Si Tikus.
‘Bahagian meja yang mana mempunyai lebih dinosaur?’
Pelajaran minggu ini berkaitan nombor untuk lebah-lebah kecil Nursery adalah tentang ‘lebih’ atau ‘kurang’. Menggunakan dinosaur untuk membantu mereka mengira, lebah kecil kini boleh mengetahui berapa banyak di setiap kumpulan adakah ianya mempunyai jumlah yang lebih dan yang mana mempunyai jumlah yang kurang.
‘Saya boleh mendengar air menderu keluar dari pili air.’
Lebah kecil K2 kami mempunyai tugasan Sains minggu ini. Mereka perlu mendengar bunyi-bunyian di beberapa tempat di kawasan sekolah. Mereka juga harus memerhatikan dan mengenalpasti sumber bunyi berkenaan. Mereka berjalan di sekitar sekolah, berhenti di sepanjang koridor, berhenti sebentar di tandas dan melawat kebun. Mereka dapat mendengar suara guru mengajar dari luar pintu kelas dan bunyi air yang disiram di tandas. Apabila berada di kebun pula, mereka mendengar bunyi kicauan burung dan bunyi angin yang menderu nyaman. Mereka juga membuat perbandingan bunyi pintu van sekolah ditutup dengan enjin yang masih hidup sebelum merekodkan semua bunyi yang didengari yang mana satu hasil bunyi dari benda yang hidup atau yang tidak hidup
Kami harap para ibubapa menikmati hujung minggu yang selamat dan santai.
亲爱的家长,
“我是丛林之王,请听我咆哮。。。。。。“
我们预备幼儿班的小蜜蜂们在试戴他们之前制作的狮子头饰,他们高兴地假装成了雄伟的狮子。由于本学期的学习主题是野生动物,每周都会给我们的小蜜蜂介绍一种野生动物。小蜜蜂们与养蜂人就这种野兽的特征、栖息地和食物偏好进行了更有趣、更有教育意义的讨论。为了使这节课更圆满,孩子们还读了《狮子和老鼠》的故事。
“桌子的哪一边有更多的恐龙?”
本周,我们幼儿班的小蜜蜂的算术课是关于 “多 “或 “少”。利用恐龙来帮助他们计数,小蜜蜂们能够自信地确定每组有多少只,哪组多,哪组少。
“我能听到水龙头喷水的声音。“
我们幼二班的蜜蜂本周有一项科学作业。他们被要求停下来,在学校周围的不同地点认真倾听声音。他们还必须观察和识别声音的来源。他们在学校周围散步,在走廊上停留,在洗手间停留,并参观花园。他们可以听到教室门外传来的老师讲课声和厕所里的冲水声。在花园里,他们听到了鸟儿的鸣叫和吹动翅膀的轻柔声音。他们还比较了校车车门关闭时发动机仍在运转的声音,然后记录下所有的声音,并得出结论:生物和非生物都会产生声音。
祝愿所有家长有一个热闹而安全的周末。