[evc_tabs type=”simple”][evc_tabs_item tab_title=”English”]

Dear Parents and Guardians,

 

‘We are clicking castanets, C..C..C..’

Another week of learning, another week of fun. The Kinder Labz hive was filled with the clicking sounds of castanets as our Nursery bees practised the phonic sounds of ‘C’ and ‘K’. Listening attentively to their teacher as she explained the story associated with the sound of the alphabet ‘C’, the little ones learned that it actually has the same sound as the letter ‘K’. To end their lesson, our little bees sang a song with the ‘C’ sound.

 

Meanwhile, our Pre-Nursery bees scooped flour from one container into another with full concentration. This scooping activity helped develop their fine motor skills and to have better finger control while improving their hand and eye coordination.

 

‘Roll out the papers!’

Over on the other side of the hide, our K1 bees had a buzzing time writing the number 14. With great confidence and speed, they soon filled up entire sheets of paper with the number they had just learned. A simple switch to paper from the normal exercise book proved to be a fun and enjoyable experience for the children.

 

Have a great weekend. See you all in school on Monday!

[/evc_tabs_item][evc_tabs_item tab_title=”Malay”]

Wahai para Ibubapa dan Penjaga,

 

‘Kami sedang memetik kastanet, C..C..C..’

Minggu belajar kali ini, minggu yang lebih menyeronokkan. Sarang Kinder Labz kini dipenuhi dengan bunyi petikan kastanet ketika lebah kecil Nursery kami mempraktikkan bunyi fonik ‘C’ dan ‘K’. Mendengar dengan penuh perhatian kepada guru mereka semasa dia menerangkan cerita yang berkaitan dengan bunyi abjad ‘C’,  dan kini mereka sudah mengetahui bahawa ia sebenarnya mempunyai bunyi yang sama dengan huruf ‘K’. Untuk menamatkan pelajaran mereka, lebah kecil kami menyanyikan lagu yang mempunyai bunyi ‘C’.

 

Sementara itu, lebah Pre-Nursery kami mencedok tepung dari satu bekas ke bekas yang lain dengan penuh fokus. Aktiviti mencedok ini dapat membantu mengembangkan kemahiran motor halus mereka dan mempunyai kawalan jari yang lebih baik sambil meningkatkan koordinasi tangan dan mata mereka.

 

‘Buka gulungan kertas itu!’

Di seberang sarang, lebah kecil K1 kami sibuk menulis nombor 14. Dengan penuh keyakinan dan kelajuan yang tinggi, mereka segera mengisi seluruh helaian kertas dengan nombor yang baru mereka pelajari. Pertukaran ringkas kepada kertas daripada buku latihan biasa terbukti menjadikan pengalaman yang menyeronokkan untuk kanak-kanak.

 

Selamat berhujung minggu. Jumpa anda semua di sekolah pada hari Isnin!

[/evc_tabs_item][evc_tabs_item tab_title=”Chinese”]

亲爱的父母和监护人,

 

“我们在敲响板,C.. C.. C..”

又是学习的一周,又是充满乐趣的一周。当我们幼儿班的小蜜蜂在练习 “C” 和 “K” 的发音时, 蜂巢里当时充满了响板的咔哒声。当老师解释字母 “C” 发音相关的故事时,孩子们也专心听讲,他们了解到它实际上与字母 “K” 的发音相同。作为课程的结束,我们的小蜜蜂用 “C” 的音唱了一首歌曲。

 

与此同时,我们幼儿预备班的小蜜蜂全神贯注地将面粉从一个容器舀到另一个容器中。这种舀取活动有助于培养他们的精细运动技能,并在提高他们的手眼协调能力的同时更好地掌控自己的手指。

 

“铺开纸张!”

在蜂巢的另一边,我们幼一班的蜜蜂嗡嗡地写着数字 14。他们以极大的信心和速度很快就用刚刚学到的数字填满了整张纸。事实证明,从普通的练习册到纸张转换对孩子们来说是一种有趣和愉快的体验。

 

周末愉快。星期一学校见!

[/evc_tabs_item][/evc_tabs]