[evc_tabs type=”simple”][evc_tabs_item tab_title=”English”]

Dear Parents and Guardians,

 

It was a time of discovery for both our little bees and their parents this past week. While the little bees learned new things, their parents got a closer look at how their children are doing at the hive. Last week was our virtual Parent-Teacher Conference whereby parents were briefed by beekeepers on their child’s progress – whether their child is fitting in with their environment and getting along with their peers, and if they are coping with lessons.

 

‘Head, shoulders, knees and toes…knees and toes’

Our Pre-Nursery bees learned to recognise the different parts of their faces in this week’s lesson. To conclude the lesson, they matched picture cards to their heads, eyes, ears, noses and mouths, before singing the ‘Head, Shoulders, Knees & Toes’ song.

 

In their Bahasa Melayu lesson this week, our Nursery bees learned about number values and to count in another language other than English. To make the lesson a bit more interesting, the children got to match the number of pictures on learning cards to the number of dots on the dice after tossing them.

 

As for our K1 bees, they had a buzzing time learning to write alphabets the interactive way using smartboards after learning the phonic sounds of letters and singing phonic songs.

 

Have a great weekend. Stay safe.

[/evc_tabs_item][evc_tabs_item tab_title=”Malay”]

Wahai para Ibubapa dan Penjaga,

 

Ia adalah waktu penerokaan untuk kedua-dua lebah kecil kami dan ibu bapa mereka minggu lalu. Semasa lebah kecil belajar perkara baru, ibu bapa mereka melihat dengan lebih dekat bagaimana keadaan anak-anak mereka di sarang. Minggu lalu ialah Persidangan Ibu Bapa-Guru secara maya kami di mana ibu bapa diberi taklimat oleh penjaga lebah kecil tentang kemajuan anak mereka – sama ada anak mereka sesuai dengan persekitaran mereka dan bergaul dengan rakan sebaya mereka, dan pengalaman pembelajaran mereka.

 

‘Head, shoulders, knees and toes…knees and toes’

Lebah Pre- Nursery kami belajar mengenali bahagian-bahagian yang berbeza pada wajah mereka dalam pelajaran minggu ini. Untuk mengakhiri pelajaran, mereka memadankan kad gambar dengan kepala, mata, telinga, hidung dan mulut mereka sebelum menyanyikan lagu ‘Head, Shoulders, Knees & Toes’.

 

Dalam pelajaran Bahasa Melayu mereka minggu ini, lebah kecil Nursery kami belajar tentang nilai nombor dan mengira dalam bahasa lain selain bahasa Inggeris. Untuk menjadikan pelajaran itu lebih menarik, kanak-kanak perlu memadankan bilangan gambar pada kad pembelajaran dengan bilangan titik pada dadu selepas melambungnya.

 

Bagi lebah K1 kami, mereka mempunyai masa yang sibuk belajar menulis abjad dengan cara interaktif menggunakan papan pintar selepas mempelajari bunyi fonik huruf dan menyanyikan lagu fonik.

 

Selamat berhujung minggu. Kekal selamat.

[/evc_tabs_item][evc_tabs_item tab_title=”Chinese”]

亲爱的父母和监护人,

 

过去的一个星期,对于我们的小蜜蜂和他们的父母来说,又是探索的时刻。当小蜜蜂学习新事物时,父母们仔细观察了孩子们在蜂巢里的表现。上一个星期是我们的线上家长教师会议,教师们都向家长简要地讲解了孩子们的进步——孩子是否适应他们的环境并与同龄人相处,以及他们是否能够应付课程。

 

“头儿、肩膀、膝、脚趾……膝、脚趾”

在本周的课程中,我们幼儿预备班的小蜜蜂学会了识别脸上不同的部位。在课程结束时,他们将图片卡片与他们的头、眼睛、耳朵、鼻子和嘴巴相匹配,然后唱着这首歌“头儿、肩膀、膝、脚趾”。

 

这个星期在马来文课程中,我们幼儿班的蜜蜂学习了数字值并用英语以外的其它语言进行了计数。为了让课程更有趣,孩子们在掷骰子后将学习卡片上的图案数量与骰子上的点数相匹配。

 

至于我们幼一班的蜜蜂,学习字母发音和歌唱曲子之后,他们学习使用了智能互动板习写字母,以这样的互动方式度过了一段忙碌的时光。

 

祝周末愉快。注意安全。

[/evc_tabs_item][/evc_tabs]